Nyt on paino pysynyt samoissa lukemissa noin viikon, ja pieni kärsimättömyys nostaa päätään. Ei siinä mitään, viime kuun aikanahan painoni laski reilu 2 kiloa, mikä tarkoittaa sitä puoli kg viikossa tahtia. Ihan hyvä, en mä valita, mutta kovasti mietin, mikä nyt jumittaa. Makrot mene aika tasan niissä määrissä mitä pitääkin, mutta kilokaloreiden suhteen olen aika kysymysmerkkinä edelleen.

On päiviä, jolloin en saa niitä 1600 kilokaloria täyteen. Se on siis mun koomakulutukseni. Eli syön liian vähän. Pitäisi varmaan syödä enemmän, mutta paljonko on enemmän?? Tää selviää varmaan ihan kokeilemalla. Siis jotkut karppaajathan ei laske kilokaloreita (tai makroja) ollenkaan, vaan menee ja syö hyvän fiiliksen mukaan. Mulla on hyvä olo päällä koko ajan, tosin ketoosissa en tällä hetkellä taida olla, mutta se nyt ei olekaan mikään itsetarkoitus. Mä nyt vielä etsin itseäni ja tapaani karpata. 

Olen lukenut karppifoorumilta, että joskus paino jumittaa, koska ollaan tultu sellaisiin lukemiin, joissa paino on pysynyt joskus pidemmän aikaa. Ja mä olen juuri siinä taitekohdassa, eli painossa ennen raskautta. Painoin hitusen yli 80 varmaan yli puoli vuotta (en tiedä tarkkaan, sillä häiden jälkeen lihoin vauhdilla ja kammosin vaakaa). No, hyvän olon vuoksi ja sen ylläpitämiseksi jatkan tällä linjalla, enkä hätäile tekemällä radikaaleja muutoksia.

Huomenna olisi sitten tiedossa ensimmäinen suunniteltu repsahdus. Kiva juttu näiden jumitusihmettelyiden jälkeiseksi puheenaiheeksi !  Mutta sikäli harvinainen tilaisuus on käsillä, että saamme pitkästä aikaa mummin lapsenvahdiksi ja vekara menee yökylään. Miehen kanssa vietämme siis illan ja yön kahdestaan. Suunnitelmissa on tehdä loistavaa ruokaa (repsahdus nro 1): jauhelihaquesadilloja quacamolekastikkeen ja salaatin kera. Ja sen jälkeen juoda olutta suurehkoja määriä (repsahdus nro 2). Hetken jopa mietin, että pitäisikö samaan konkurssiin ostaa pieni määrä irtokarkkeja, mutta totesin, että onhan tuossa yhdessä ateriassa ja alkoholissa ihan tarpeeksi repsahdettavaa. Karppilinjalla voi jatkaa sitten sunnuntaina, eikä makeahammas jää kummittelemaan. En siis aio viettää mitään kokonaista hälläväliäpäivää.

Jää nähtäväksi, mitä energiaryöppy ja kasa hiilareita tekee painolle ja ololle. Joskus kai tämäkin on kokeiltava! Otan sitten opikseni, jos maanantaina vaaka näyttää hirvittäviä lukemia ja olo on *****.