Paino on lähtenyt laskuun pienen jumin jälkeen. Olen viettänyt tuntikausia netissä karppiaiheisella sivustolla ja antanut itseni ymmärtää, että alussa paino "romahtaa", kun nesteet lähtee liikkeelle ja sen jälkeen alkaa pieni jumitusvaihe, mikä on normaalia ja kuuluu asiaan. Keho miettii, kuinka energiaa käsittelisi, kun ruokavalio on muuttunut. Pahus, kun en omista mittanauhaa, sillä senteissä on kyllä satavarmasti tapahtunut suuria muutoksia. Musta tuntuu pienemmältä ja vaatteissa on havaittavissa suurentumista!

Oloni on kaikenkaikkiaan ollut ihan loistava, sanoisinko, että parempi kuin vuosikausiin. Ruokailun jälkeinen mahaturvotus sekä ilmavaivat ovat kadonneet. Energiaa mulla tuntuu olevan ihan loputtomasti, jaksan niin paljon enemmän kuin aikaisemmin. Liikkumiseenkin on löytynyt uutta iloa ja virtaa. Eikä ole ollut nälkä. Syömiseen liittyvät himot ja pakkomielteet ovat kadonneet, mikä on musta aivan uskomatonta! Herkkuja ei ole tehnyt mieli, kun olen itseni kanssa sopinut, että tumma suklaa kohtuullisina annoksina (jotka siis nykyään lasken paloissa enkä levynä) on ok.

Näin lyhyellä aikavälillä (huomenna tasan 2 viikkoa) olen entistä vakuuttuneempi siitä, että tää on hyvä ja kannattava kokeilu. Ensimmäistä kertaa pudotan painoa iloisena ja rennosti. Osaan olla hiiltymättä, vaikka vaaka näyttäisikin + 500 g edellisestä punnituksesta. Ensimmäistä kertaa mulla on luottavainen fiilis itseeni; tää nimittäin nyt vaan näyttää onnistuvan. Mieheni sanoi eilen, ettei ole koskaan nähnyt mua näin sitoutuneena mihinkään dieettiin tai ruokavalioon. Ehkä se taika onkin siinä, että mä ajattelen tätä nyt elämäntapana, enkä kuurina, jonka loppu häämöttää jossakin ja sitten saan taas vähän aikaa syödä mitä haluan... En koskaan aikaisemmin uskonut seuraavaan lausahdukseen, mutta nyt mun on se sanottava ääneen: Mun ei edes tee mieli mitään herkkuja, pizzaa, leipää. sipsejä, siis niitä kaikkia repsahduksia, joita ennen himoitsin.

Mä seuraan syömisiä kiloklubilla, mutta tarkoitus on ehkä vaihtaa kalorilaskuriin. Mulla on tavoitteena päivittäin saada yli 1600 kcal. Monena päivänä olenkin onnistunut. Makrojakin olen laskeskellut itselleni. Tavoitteet näyttäis tältä:

hiilihydraatit 50-60 g

proteiini 70 g

rasva 124 g

Olen huomannut, että paljon on harjoiteltavaa päivän syömisten kasailussa, jotta kaikkea saisi oikeassa suhteessa ja et kalorit tulis täyteen. Mutta I´m getting there! Paljon ennakointiahan tää ihan ehdottomasti vaatii ainakin multa. Mä syön aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Tää rytmi on tuntunut musta hyvältä. Ja mikä uskomattominta, kaikki muu napostelu on jäänyt pois! Ei mulla edes käy mielessä, että pitäis välipalaa saada, kun syön kunnon ateriat silloin kun niiden aika on. 

Että näin hyvillä mielin tällä kertaa. :)